Top 6 beneficii ale consumului de spanac

basil leaves and avocado on sliced bread on white ceramic plate

Spanacul, o legumă foarte sănătoasă, luptă împotriva multor boli și probleme ale corpului uman. Medicii nutriționiști recomandă consumul cât mai des posibil de spanac. În cele ce urmează, vor fi prezentate cele mai importante 6 beneficii oferite de consumul de spanac.

Reduce inflamațiile și întărește oasele

Un beneficiu important pe care spanacul îl are este cel de antiinflamator, reușind să reducă durerile resimțite în special de persoanele care suferă de artrită sau gută.Bogat in vitamina K, mangan, magneziu, fosfor și zinc, spanacul protejează și întărește oasele. De asemenea, mineralele prezentate mai sus au beneficii și asupra dinților și unghiilor, păstrându-le sănătoase.

Protejează pielea și creierul

Spanacul conține foarte multe substanțe nutritive, printre acestea, cele mai importante fiind potasiul, antioxidanții și acidul folic, ce păstrează creierul sănătos. Acidul folic previne apariția Alzheimerului. Spanacul este recomandat persoanelor care suferă de afecțiuni grave neuronale și cognitive, reușind să reducă din gravitatea problemelor de sănătate. Potasiul ajută la circulația sângelui, la concentrare și la o activitate neuronală eficientă. Fito nutrienții ce se regăsesc în spanac reușesc să combată  razele UV ale soarelui, păstrând pielea sănătoasă și departe de boli de piele.

Păstrează activitatea metabolică în valori normale

Spanacul este bogat în proteine și fibre, ce ajută la păstrarea sănătății sistemului digestiv, la o digestie mai rapidă a bolului alimentar, la eliberarea intestinelor și la protejarea mucoasei stomacului. De asemenea, nivelul metabolismului crește, reușind să ardă mai multe calorii și grăsimi din corp. Astfel, spanacul conduce la o stare de sațietate rapid și previne sau chiar tratează constipația cronică.

Previne ulcerul gastric

Datorită conținutului bogat de substanțe nutritive, spanacul reușește să păstreze sănătos întreg sistemul digestiv și mucoasa stomacului, reușind să prevină ulcerul gastric.

Păstrează tensiunea arterială în valori normale

Spanacul conține mult potasiu și puțin sodiu, iar datorită acestei combinații, este benefic pentru persoanele cu tensiune arterială. Potasiul reduce nivelul tensiunii arteriale, în timp ce sodiul face opusul. De asemenea, acidul folic ce se regăsește în spanac, reduce nivelul tensiunii arteriale și dilată vasele de sânge, reușind să prevină cheagurile de sânge.

Previne anemia

Fiind bogat în fier și vitamina C, spanacul reușind să combată anemia și să păstreze corpul sănătos. Inițial, se credea că spanacul are o cantitate redusă de fier, însă, este bogat și în vitamina C, iar cele două substanțe lucrând împreună, reușesc să prevină anemia.

Astfel, spanacul este recomandat să fie consumat cât mai des, datorită nenumăratelor beneficii pe care le oferă corpului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.