Top 6 beneficii ale consumului de pere

sliced pears beside a honey

Perele sunt printre cele mai populare fructe consumate în România. Acestea pot fi consumate sub diferite forme, crude sau gătite în diverse rețete, salate sau deserturi. Perele conțin multe substanțe nutritive, iar în cele ce urmează, vor fi prezentate cele mai importante 6 beneficii oferite de consumul de pere.

Păstrează sănătatea inimii

Conform unui studiu realizat de oamenii de știință pe 40 adulți ce sufereau de sindrom metabolic, un simptom care favorizează apariția de probleme cardiace, au consumat timp de 12 săptămâni câte 2 pere pe zi. Rezultatele au fost surprinzătoare, factorii de risc au scăzut semnificativ, hipertensiunea arterială ajungând la valori normale. Coaja conține la rândul ei antioxidanți, care scad inflamațiile și reduc factorii de risc ai bolilor de inimă.

Reduce colesterolul

Datorită conținutului bogat de antioxidanți, procianidinici fiind unul dintre cei mai importanți antioxidanți care luptă împotriva bolilor de inimă, dar și împotriva colesterolului, scăzând colesterolul nociv (colesterolul LDL) și crescând colesterolul benefic (colesterolul HDL).

Efecte antiinflamatorii

Perele sunt bogate în antioxidanți care combat inflamațiile resimțite de corp și pot reduce șansele de apariție a bolilor de inimă sau a diabetului de tip 2. De asemenea, inflamația cronică sau cea existentă pe termen lung sunt periculoase și pot fi prevenite sau tratate prin consumul regulat de pere.

Previn osteoporoza

Pentru a nu suferi de probleme osoase, trebuie ca pH-ul să rămână în valori normale. Pentru a se păstra pH-ul optim, trebuie consumat calciu, iar perele sunt bogate în calciu. Astfel, medicii nutriționiști recomandă ca perele să fie consumate în fiecare zi, în special de către persoanele care suferă de probleme cu oasele.

Reglează digestia

O pară conține aproximativ 25% din necesarul zilnic de fibre, acestea având rolul de a curăța intestinele, prevenind constipația sau tratând constipația cronică. Fibrele ajută și la dizolvarea mai rapidă a bolului alimentar, evitând astfel suprasolicitarea sistemului digestiv.

Previn cancerul

Perele sunt bogate în fibre, care au numeroase roluri, unul dintre ele fiind acela de a distruge celulele canceroase și de a preveni cancerul la colon. Un studiu a demonstrat faptul că, un consum zilnic de pere (e de ajuns una singură), previne cancerul la sân în cazul femeilor aflate în post-menopauză cu până la 34%.

Astfel, perele sunt gustoase și folosite pentru diverse probleme, ele fiind utilizate și în cosmetică. Fiecare persoană ar trebui să consume măcar o pară pe zi, pentru a se păstra sănătatea corpului. Ele sunt folositoare și în cazul în care se dorește să se slăbească, având un număr mic de calorii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.